pinkbutterflystudios - en sims blogg

Alla inlägg under september 2014

Av pinkbutterflystudios - 8 september 2014 20:26

 

Visst saknar jag småbarn, poler, skapa en stil och den öppna världen i Sims3 men det är inte så att spelet blir tråkigt utan det. Däremot skulle det vara kul om det fanns mer ställen att besöka än bara fem stycken. Saknar även att man inte kan åka till affären eller bokhandeln för att köpa mat eller böcker utan gör detta direkt via kylskåpet och bokhyllan, det blir lite mer realistiskt om man måste åka och handla saker. Jag saknar också släktträdet där man kan se alla släktingar i familjen. Hade också velat kunna följa med min sim till jobbet/skolan (förhoppningsvis kommer det en expansion med det). Eftersom det inte är en öppen värld kan man inte skicka sina simmar till olika platser samtidigt utan antingen måste de åka till samma ställe eller stanna hemma vilket är lite tråkigt. Något som stör mig väldigt mycket dock är att man inte kan måla porträt eller ta foton med mobilen som man sedan kan hänga på väggen, skulle vilja kunna ha foton i huset på alla i familjen, i alla generationer för att bevara ett minne av dem.


Vad jag däremot gillar med spelet är att man inte behöver äta, använda toa, dusch eller sova lika länge/mycket som i 3:an, det blir inte lika fort smutsigt häller så man måste inte städa så ofta. Detta gör att man hinner med mycket mer på en dag.


Många klagar på att simmarna inte ser så realistiska ut, detta har jag inga problem med utan gillar deras utseende. Tycker också om det nya humör systemet, de olika gång stilarna och det nya sättet att forma sina simmar så att alla ser annorlunda ut och kan bli unik. Att man kan ha huvudbonad till alla hår typer och olika smink till olika kläder (visst blir det lite jobbigt att återskapa exakt samma smink om man skulle vilja ha samma till alla kläder. Så om man kunde kopiera en sminkstil eller spara den hade varit bra.) Sedan älskar jag grafiken och hur världen ser ut även om den är lite mer anime/sago liknande.


Så jag tycker ändå trots att de tagit bort en del bra saker som fanns i Sims3 att 4:an är ett ganska roligt Sims spel tack vara den nya tekniken eller vad man ska kalla det. Det ska bli kul när expansionerna börja komma och få se vad de kommer att innehålla. Förhoppningsvis att man kan följa med sina simmar till jobbet och skolan, husdjur, årstider ja nästan allt som kom till 3:an men det får tiden visa vad det blir.


En bild från min Sims4 Legacy som kommer snart här på bloggen (Ser lite ut som Jessy i Toy Story tycker ni inte det)

 


Presentation


Hejsan!
Välkommen till min Sims blogg. Här kan du läsa berättelser från mina sims spel.

Jag gör länk byten så kommentera om ni vill göra ett.

Viktig information om bloggen

Alla min inlägg bör läsas nerifrån och upp. Historierna börjar längst ner och går uppåt. Detta för att det ska vara så lätt som möjligt för dig som läsare att hänga med i historierna utan att behöva bläddra upp och ner hela tiden.

Translate

Mina sidor

Länkar till bloggar jag läser

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

RSS

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards