pinkbutterflystudios - en sims blogg

Direktlänk till inlägg 12 februari 2014

Fler bilder på mitt slott

Av pinkbutterflystudios - 12 februari 2014 23:10

Nu har jag byggt färdigt mitt slott till min KPGC spel. Det kommer fortfarande dröja ett tag innan jag kan börja spela på det då jag fortfarande har en del familjer kvar att skapa och göra om inredningen i alla husen i staden så att de matchar bättre för tiden då det utspelar sig. 

 

Här är bilder på slottet, de är tagna i byggläget eftersom jag inte har flyttat in någon familj än.

 

Bilder på utsidan av slottet

           

Slottsgården

     

Källaren

   

Egentligen hade man inte tvättmaskin på medeltiden, men jag ville ha smuts tvätten som simmarna lämnar efter sig så att pigan har fult upp. Så därför placerade jag en i källaren i ett litet rum där den inte syns så mycket. Ingen torktumlare men jag placerade en tvättlina på slottsgården. Man tvättade ju ändå sina kläder på medeltiden också även fast man inte hade tvättmaskin.

 

Våning 1

 

Trappa ner till källaren

 

Entrén

   

Tron rum

     

Spa/relax rum med spabad och ångbastu.

Man kanske inte hade detta på medeltiden men jag var verkligen sugen på att ha det och de är ju ändå kungliga så lite lyx kan de få.

   

Våning 2

 

Uppehållsrum (vet inte riktigt vad jag ska kalla detta rum)

   

Kök

   

Matsal

   

Vardagsrum

   

Badrum 1

   

Våning 3

 

Trappuppgång och djurrum

   

Hall/Koridor

     

Badrum 2 med massagebord

   

Sovrum 1 (Kung & Drottning)

På andra sidan valvingången kommer småbarnsrummet vara sedan när de fått barn.

   

Sovrum 2

I början kommer detta vara prinsens rum tills han gifter sig sedan kommer han och hans fru att ta kungens rum och kungen flyttar in hit istället.

   

De andra tre rummen kommer jag att inreda eftersom då de får barn.

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pinkbutterflystudios - 12 februari 2016 15:41


Hej alla läsare jag vill bara meddela att bloggen är flyttad. Du hittar den från och med nu på den här adressen https://pinkbutterflystudiosblog.wordpress.com/   Det har dels kommit ett nytt avsnitt av Lara Croft som har kommit hem från Egypten...

Presentation


Hejsan!
Välkommen till min Sims blogg. Här kan du läsa berättelser från mina sims spel.

Jag gör länk byten så kommentera om ni vill göra ett.

Viktig information om bloggen

Alla min inlägg bör läsas nerifrån och upp. Historierna börjar längst ner och går uppåt. Detta för att det ska vara så lätt som möjligt för dig som läsare att hänga med i historierna utan att behöva bläddra upp och ner hela tiden.

Translate

Mina sidor

Länkar till bloggar jag läser

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

RSS

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards